Legújabb könyvünkben az Index egyik alapítója szedte össze egy helyre az internetes tartalomszolgáltatói szakma alapfogalmait, és azok rövid történetét, gyakorlott internetezők, ám a netes médiaszakmában kezdők számára.

Tartalomtípusok, üzleti modellek, portálok, blogok, felhasználói tartalmak, jogi kérdések, a látogatottság mérése, keresőoptimalizálás, mobiltelefonos tartalmak - sok olyan témát érint a könyv, melyekről egyenként is vastag szakkönyveket lehet írni, itt viszont átfogó képet kapunk, alapszinten.

A könyv a Bookline-nál itt rendelhető meg, 3900 forint helyett 3120 forintért.

A bejegyzés trackback címe:

https://indexkonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr56918311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.02. 19:02:55

Nem akartok egy-két érdeklődő prominens bloggert megajándékozni egy ilyennel?

Tudom, nem. Költői kérdés volt. :)

Holdacska 2009.02.02. 19:04:24

Silent:
jah, egy-két; egyik te, másik én :)

szempontpuska 2009.02.02. 19:39:05

nehogy aztán véletlenül említésre kerüljön ám, hogy a könyv elkészítését az ORTT támogatta...
Jól, van, nem is került bele.
Mert az csúnya lenne ha kiderülne

mnmnbkhj 2009.02.02. 21:16:39

Jó kis kezdeményezés, szükség is van az ilyen könyvekre.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.02.02. 21:26:18

hihi

nekem tartott órát gg
úgy tizenéve...
:p

lápi lidérc 2009.02.02. 23:37:31

A fölösleges szinonimája lehet ez a könyv, pláne a témakörét tekintve.
Az interneten bármit jóval hamarabb megtalálsz, mint egy bármilyen jó szakkönyvet lapozgatva.

lifelike 2009.02.03. 03:08:29

gg 4 president!
mindig is csiptem a csavot

borpancsoló 2009.02.03. 07:51:04

Szerintem jó ötlet, legalábbis szükség van átfogó leírásokra, mert nem mindenkit érdekel annyira részletesen.

Kicsit idemásolhattatok volna a könyvből, hatásosabb lenne.

borpancsoló 2009.02.03. 07:51:54

Most az annyira részletesent úgy értettem, hogy nem fog 10oldals szócikkeket bogarászni a wikin.

robinsoncaruso 2009.02.03. 18:43:31

szerintem sem halott műfaj a könyv, nem temetném - és van is szükség ilyen munkákra.
mondjuk a szerző nevén túl kellene még valamilyen garancia, hogy jó könyv-e ez vagy sem, oké, hogy 3-4000 Ft-tól nem dobok padlót, de ha minden olyan könyvet megvennék, ami érdekesnek tűnik, akkor hamar elfogyna a lé.
szóval tessék csak bővebben is írni róla, ha nem itt, akkor máshol. abszolút meggyőzhető vagyok, csak érveket várok.

(az viszont érdekes, hogy tegnap rátaláltam erre a posztra, és ma hiába kerestem egy másik gépen erre, sehogy sem akadtam rá erre az oldalra. pedig a cím és a szerző meg a téma mind szerepelt a keresésben, nem egy kulcsszóval kerestem rá.
hazajöttem, és az előzmények közül előszedtem. egy kis seo nem ártana az oldalnak meg a szerkesztőknek - ha már tartalomszolgáltatásról van szó.)

Redline (törölt) 2009.05.03. 11:09:02

Remélem, Gerényi külön fejezetet szánt könyvében az Internal Server Error-nak :]

Azt sajnos a mai napig nem tudta megmagyarázni, hogy saját összetákolt, állandóan beszaró fórumengine-jük helyett, miért nem egy bevált, hozzáértô emberek által írt, stabil, és sokkal nagyobb teljesítôképességû engine-t használnak (pl PHPbb, ami egy 17 milliós közösséget is elbír).

Egy szaros fórumot nem bírnak rendesen összerakni, és ez az ember ír szakkönyvet a tartalomszolgáltatásról. Beszarok a röhögéstôl, komolyan.

gg 2009.05.11. 09:33:10

@Redline: Kedves Redline, többször is választ adtam erre a kérdésre. A PHPbb-jellegű, nyílt forráskódú, általános megoldások kisebb közösségekre vannak szabva, terhelhetőségüket tekintve is, ezen kívül pedig teljesen más felhasználói igényeket kell kielégítenie az Index szoftverének - gondoljunk csak a moderációra, ami speciális szerkezetben, több mint 100 önkéntes közreműködésével zajlik nálunk.

Azt kell látni, hogy nagyobb tartalomszolgáltatások nem tudnak általános keretrendszereket használni - portált, például az Indexet sem tudnánk működtetni a piacon kapható szoftverekkel, ezek túl általánosak, az igények pedig túl speciálisak.

PHPbb-t számtalan kisebb tartalomszolgáltatónál javasoltam használni, mindenhol sikerrel alkalmazzák is - de a nagyságrendeket nem szabad összetéveszteni. (És itt messze nem a közösség mérete az egyetlen paraméter!)

Az Index Fórumának jelenlegi szoftverét egy professzionális hazai fejlesztő társaság hozta létre és tartja karban - mint minden szoftverrel, ezzel is akadhatnak gondok, de ezekkel ők mindig gyorsan megbirkóztak. Bár a milliárdokért készülő kormányportálok működnének legalább ekkora megbízhatósággal.

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2009.10.05. 12:51:18

index és a mobiltelefonos tartalmak.. l0l
süti beállítások módosítása